Filmzaal 4: Presentaties

Filmzaal 4  
11.30 – 13.00 uur: Digital storytelling, Tools
De deelnemers aan deze workshop onderzoeken de mogelijkheden die digitale technieken hun bieden om een verhaal te vertellen. Het is een onderzoekstocht waarbij mensen ook zelf aan het werk moeten. Leren door zelf te doen, is het credo. Maar een ding moet vooraf gezegd. Het verhaal is altijd het belangrijkste, niet de toeters en bellen. Albertine Piels van Hackastory geeft wereldwijd cursussen over dit thema en heeft tijd gevonden om tijdens het congres een korte workshop te geven

14.00 – 15.30 uur: Hoe verleid je je publiek?
Vice is een populair online platform onder millennials, jongeren van 18 tot en met 35. Hun succesvolle You Tube kanaal telt begin 2018 maar liefst 8,6 miljoen abonnees. De ruim 2000 video’s die erop staan, zijn meer dan 1,5 miljard keer bekeken. Met  spraakmakende video’s over jeugdcultuur, nieuws, muziek, kunst, mode, fotografie en lifestyle, wordt de bezoeker verleid. Kijkers blijven gemiddeld maar liefst 20 minuten op de site, hebben een hoge mate van engagement en verspreiden de content verder via hun eigen sociale netwerk. Chief editor Casper Sikkema over het geheim en de toekomstplannen van dit populaire medium.
 
Samen met je publiek de diepte in: wat kunnen we leren van de gamers? 
Samen met je publiek onderzoek doen, een onderwerp uitdiepen of samen brainstormen. Er zijn veel manieren om dat te doen, maar er komt inspiratie uit onverwachte hoek: de gamewereld. In deze presentatie laat Erik Hogeboom zien welke tips & tricks er te leren zijn van de streamende gamers. Zij opereren in een niche, maar leven van de interactie met het publiek en gebruiken daarvoor interessante technieken die ook door omroepen en journalisten te gebruiken zijn. 

15.30 -16.45 uur: Vergrijzend publiek: een uitdaging
Tijdens de sessie dompelt Floris Venneman de deelnemers onder in deze kansrijke doelgroep. Met een flinke dosis energie neemt hij de zaal mee in een kennismaking met “de vijftigplusser”. Wie zijn ze eigenlijk? Een aantal waardevolle inzichten uit de vele onderzoeken die hij opdeed uit het Nationale 50+ Panel. Via welke kanalen zijn ze te bereiken? Hoe besteden ze hun tijd, en niet onbelangrijk, hun geld? Dit gecombineerd met belangrijke do’s and don’ts als je daadwerkelijk aan de slag wilt met het binden en boeien van deze interessante groep (potentiële) klanten van jouw merk of product. Uiteraard krijg je ook handvatten om morgen direct aan de slag te gaan.